سریال کره ای رای کشنده یا رای مردمی برای اعدام
 
سریال می پردازه به موضوع یه سری قانون های مسخره کشور کره که باید تغییر کنه و قانون از بی گناه و ظلم دیده دفاع نمیکنه و به نفع ظالم و گناهکاره . البته که همه جا پول قانونه .
 
 

سریال کره ای رای کشنده the killing vote
 

 
تو این سریال خاص ، اومده دست گذاشته روی پرونده های جنسی و قتل، و اونهارو زیر سوال برده و این سوال رو مطرح کرده که چرا وقتی یکی منحرفه و جرم جنسی داره و یا زده یکیو کشته باید فقط به زندان بره و تو زندان بخوره و بخابه ، ما باید قانون رو تغییر بدیم و محکومین رو اعدام کنیم .
سر همین پیام خیلی ریز سریال بارها تو کره پخشش به بهانه های فوتبال و اخبار سیل و غیره به عقب افتاد و حتی ساعت پخششم خیلی دیرتر از حد معمول بود و حتی روز پخشش هم ، برای همین پخشش حدود 6 ماه طول کشید . یه سریال 12 قسمتی که خیلی جاهاشم اصلاحیه خورده بود کاملا معلوم بود تو سریال .
 
حالا داستان چیه ؟!
کوان سوک جو ، پروفسور جرم شناس که استاد دانشگاهه یه دختره 6 ساله داره که 8 سال پیش توسط پسر کارگر خونه ی روبه رویی که خونه متعلق به یه نماینده مجلسیه ، کشته میشه ، تو دادگاه با عدله و سندسازی ثابت میکنن که پسر بی گناهه ، و پرونده مختومه میشه ، به همین راحتی ، پروفسور هم یه شب میره قاتل دخترش رو خودش میکشه و 27 تا ضربه ی چاقو به مقتول میزنه دقیقا همونجور که دخترش کشته شده بوده .

سریال کره ای رای کشنده the killing vote
 

 
پارک مو چان دوست صمیمیه پروفسوره و پلیسه و پرونده ی دخترش دستش بود ، اون تو تحقیقات متوجه میشه که مضنون ، همدست داشته و اون کسی نیست جز پسر صاحبخونه که پسر نماینده مجلسه . اون مدرکی پیدا میکنه تا پسررو به عنوان مضنون به دادگاه بکشونه ولی چون شواهدی که پیدا کرده بود برای مضنون اولی ، رد میشه پس قضیه مضنون دوم هم رد میشه . اینجوری قاتل واقعی و مغز متفکر راس راس واسه خودش زندگی پرفکت و عالیشو میکنه .
 

سریال کره ای رای کشنده the killing vote
 

 
حالا 8 سال گذشته و پروفسور تو زندانه و پارک موچان رییس تیم جنایت خشنه که بالا دستی ها باهاش مشکل دارن ولی چون سگ شکاریشونه نمیتونن از سر بازش کنن .
پرونده ای وجود داره که یه عوضی به بچها تجاوز و ازشون فیلم میگیره و فیلمارو می ذاره اینترنت و کلی پول زده تو جیب از این راه ولی فقط یک سال و نیم زندان مونده و روز ازادیش فرا رسیده . دقیقا روز ازادیشم میخاد دوباره همون کارارو از سر بگیره .

سریال کره ای رای کشنده the killing vote
 

 
همون شب به تمام موبایل های مردم یه پیام رای گیری فرستاده میشه و کسی که ماسک عجیبی گذاشته ،لایو میذاره که من اومدم عدالت برقرار کنم و ینی چی که قاتل ها می افتن زندان و می خورن و می خابن یا کسایی هستن که جرم میکنن و به جرمشون رسیدگی نمیشه و از زیر بار مجازات در میرن ، من همرو مجازات میکنم اولین نفرم همین یاروعه که جرمش انقد سنگین بوده ولی مجازات سبکی بهش دادن و با مدرک و عدله به مردم نشون میده که این یارو عوضیه ،و میگه اگه مردم راضین اونو به سزای اعمالش می رسونه پس رای بدین اعدام یا نه . 83 درصد مردم به اعدامش رای میدن و اینجوری یارو کشته میشه .
و داستان اصلی از اینجا شروع میشه .

سریال کره ای رای کشنده the killing vote
 

 
پارک هه جین اوپای فرشته ی مهربون و هندسام و قشنگم در نقش پارک موچان بود . با اینکه گریم و استایل موهاشو دوس نداشتم ولی نقشش خیلی متفاوت و خوب بود خیلی خوشم اومد از نقشش .
ادمای اضافی تو سریال زیاد داشت . به عنوان مثال همکار هکره ، لیم جی یون که خودشم مثلا هکر بود ، اضافی بود . پسره ی دلقک و روعصاب .
خاهر خود لیم جی یون اصلا انقد روعصاب و چندش بود نقشش من میگفتم کاش یکی بزنه اینو بکشه . دختره ی سیریش نکبت . به شدت اضافی بود . حیف کشته نشد .
دوقسمت اخر سریالم یخورده احساس کردم زیادی کشش دادن .قاتل سریالم انقد اشغال و انگل بود که حالمو از بازیگرش بهم زد . خودشو مامان نماینده ش " عه گفتم قاتل کیه 🤪😁🙄" یه تنه دست همه ی حروم زاده های کره رو بسته بودن .
 

سریال کره ای رای کشنده the killing vote
 

حیف اونجوری که میخاستم کشته نشد .
اینارو که فاکتور بگیریم ،سریال در کل بد نبود هیجانی و جذاب بود ولی در بین سریالای جنایی معمایی سطحش زیاد بالا نبود .