های من اومدم با یه سریال باحال :

کوچکترین پسر خانواده ی ثروتمند
کوچکترین پسر خانواده ی ثروتمند

" تناسخ در خانواده ثروتمند " یا " کوچکترین پسر خانواده ی ثروتمند "

مدتتهای خیلی مدیدی بود که از شبکه ی جی تی بی سی سریال ندیده بودم ، اکثرا سریالاش تم خیانتیه و حرص در بیار ، برای این سریال از زمان پخشش تا زمانیکه که چندروز پیش شروع به دیدنش کردم همش دودل بودم ، هم سونگ جونگ کی رو دوس دارم تو سریالا هم دوس ندارم ، 🙄😁از طرفی تایتل سریال برام جذاب نبود ، از اون گذشته یکی از بازیگرای زنشو اصلا دوس نداشتم ، خلاصه ... مقاومت را گذاشتم کنار و شروع کردم به دیدنش ، اولاش یخورده گنگ بود ولی همراه که میشی با روند سریال دیگه نمیتونی ولش کنی . و خود به خود ازش سر در میاری . همونجور که میدونین من همراه اسپویل از سریال صحبت میکنم . پس بریم که داشته باشیم اصلا قضیه چی بود .

تناسخ در خانواده ی ثروتمند
تناسخ در خانواده ی ثروتمند

داستان سریال راجبه کارمند یه کمپانی بزرگه که هرچی رییس هاش میگن گوش میکنه بی چون چرا ،اسمش هست یون هیون وو "سونگ جونگ کی " ، هیون وو کارمندیه که با دیپلم توی شرکت استخدام شده و پله های ترقی را با بله چشم گفتن های بی چون چرا ، طی کرده و الان مدیر یه بخشیه ، یه روز یه سند مخفی توی شرکت پیدا میکنه که برای سالها پیشه ، سند نشون دهنده اختلاس هنگفت کمپانی به نام یه شرکت کاغذیه ، هیون وو میره اینو نشون بالا دستیش میده ولی بالادستی اونو نابود میکنه و میگه به تو مربوط نی و اینا ،"این بالا دستی خیلی حروم زاده بود " همون شب رییس کمپانی را تو لابی میبینه رییس ازش تعریف میکنه اینم جوگیر میشه و میاد حالا عکسایی که از سند گرفته بوده رو نشون رییس میده ،رییسم میگه تو از الان مدیر مالی هستی ، بدو برو اونجایی که این پولا هست و برشون دار بیار اینم از اونجا که بی چون و چرا کارارو میکنه میدوه میره ترکیه تا پولارو بیاره ، ولی تو ترکیه میکشنش ، وقتی بیدار میشه میفهمه تو بدن یه پسر بچه تناسخ کرده ، پسره کیه ؟ کوچکترین نوه ی خانواده ی جین که بنیانگذار کمپانیی بود که توش کار میکرد ، اون الان اسمش " جین دوجون " هه .

یون هیون وو
یون هیون وو
جین دو جون
جین دو جون

هیون وو وقتی تو کمپانی کار میکرد خییلی پرتلاش بود و راجبه هرچیزی که نیاز شرکت بود مطالعه داشت از طرفی تمام فک فامیلای رییس کمپانی رو میشناخت ، هرچقد فک میکرد یادش نمی اومد جین دوجون قبلا چکاره بوده تو شرکت ، بعدها یادش میاد که دوجون تو جوانی مرده برای همین هیچوقت ازش هیچی نه خونده نه دیده و شنیده . درواقع زندگی دوجون واقعی تو هاله ای ابهام قرار داشت .

جین دو جون و درخت روابط فامیلی روسای کمپانی که توش زده جین دوجون مرده .
جین دو جون و درخت روابط فامیلی روسای کمپانی که توش زده جین دوجون مرده .

اون نمیدونه چرا تو بدن این پسر به دنیا اومده ولی سرنوشت را میپذیره و میگه حالا که این فرصت بهش داده شد بود باید به درستی ازش استفاده کرد اون باید میفهمید کی کشتتش و انتقام میگرفت ، به لطف دانش و اگاهی که تو زندگی قبلی داشت تو این زندگی به نحو احسن ازشون استفاده میکنه و با اینکه خانواده ش با خانواده ی پدربزرگ ینی بنیانگذار کمپانی تو قطع رابطه هستن ، میتونه خودشو تو دل پدربزرگ جا کنه و دوخانواده را اشتی بده و به لطف راهنمایی های مناسب با سنش " حدود ده دوازده ساله بود مثلا ، جایزه ی درخوری هم دریافت کنه ، و وقتی 20 ش میشه کلی پولدار میشه…

وقتی تو ۲۰سالگی یه عالم پول داشت
وقتی تو ۲۰سالگی یه عالم پول داشت

...خلاصه ... همینجور که محبوب پدربزرگ بود داشت زیرزیر خودشو برای انتقام و تصاحب اون کمپانی اماده میکرد ، کمپانی های کره اکثرا وراثتی هستن ،مثلا هرکی رییس کمپانی و بنیانگذارش باشه بچهاش میشه جانشینش ، اینجاام قرار بود پسر بزرگ خانواده جانشین بشه یه چیز بای دیفالت ،در عالم واقع حتی به این شکله .

پسرعمو و دوجون
پسرعمو و دوجون

تو یه مقاله ای که راجب سریال میخوندم ،نوشته بود « ایا کمپانی سون یانگ “اسم کمپانیه سون یانگ بود “ و رییسش شمارو هم یاد سامسونگ انداخته!؟» اتفاقا تو قسمت اول سریال موبایل یکی از کارمندای جدید ایفون بود که هیون وو بهش گفت موبایلش برای سون یانگ نی ، اینجا ثابت میکنه که کمپانی سون یانگ مثالی از سامسونگ بوده ، تو مقاله نوشته بود روابط و جانشینی های سازمانی در سریال خیلی خوب نشون داده شده و روسای شبکه ی جی تی بی سی و رییس جدید سامسونگ هم همشون وراثتی رییس شدن و حتی باهم فامیل هم هستن “

مقاله ای که اشاره کردم
مقاله ای که اشاره کردم

خلاصه ولی با روی کار اومدن جین دوجون و دانش و موفقیت هاش و استعدادش تو پول در اوردن،کم کم ترس از اینکه پدر ممکنه کمپانی را به ما پسرا نده و بده به نوه ش جین دوجون که باباش پسر نامشروعه ، تو دل پسرای رییس بزرگ ، جا باز میکنه .

جین دوجون
جین دوجون

عمو بزرگه
عمو بزرگه

رییس تشکیلات :پدربزرگ
رییس تشکیلات :پدربزرگ

جین دوجون با کمک یه همکار بیزینس من ، خیلی موفق و زرنگ میتونه توی کره شرکت باز کنه و با کمک و اسم اون یه سری کارا برای اینکه بتونه به پول بیشتر و هم اینکه مقابله کنه با کمپانی بزرگ پدربزرگ میکنه ، دست اخر دستش رو میشه و خودش علنا به پدربزرگ نشون میده و از الان دیگه بازی قرار رو انجام شه .

همکار دوجون
همکار دوجون

دوجون و پدربزرگ
دوجون و پدربزرگ

اتفاقای خیلی زیادی و پیچیده ای می افته ،رقابت پدربزرگ و نوه خیلی تنگاتنگ بود ولی تو این همین رقابتی که بینشون بود علاقه هم به وجود میاد و دوجون میشه یکی از دوست داشتنی ترین نوه های پدربزرگ ، از طرفی دوجون خودش هم به پدربزرگ علاقمند میشه و واقعا تا اخرین لحظه کنار پدربزرگ میمونه و از ابروش محافظت میکنه در حالیکه حتی پدر خودشم به قیمت بردن ابروی پدرش" ینی پدربزرگه " حاضر بود به سهام کمپانی دست پیدا کنه ، رابطه شون واقعا خیلی قشنگ بود ، گرچه پدربزرگه عوضی بود ولی خیلی کاریزما داشت یجوری بود که نمیشد ازش بدت بیاد . هم درک میکردی هم نمیکردی ،حتی اخرش از ارثش به دوجون چیزی نداد ولی رابطه ای که بینشون بوده واقعا دوس داشتم .

پدربزرگ و دوتا پسراش ، اون دوتا پشتی زیردست ها هستن
پدربزرگ و دوتا پسراش ، اون دوتا پشتی زیردست ها هستن

پدربزرگه که رییس کمپانی بود از هیچی به اون مال و منال رسیده بوده و از اولم جانشینش را پسر بزرگش معرفی کرده بود ، تو تمام این سالها پسر بزرگ و بقیه بچها اینجوری فک میکردن با اینکه یه سری حسودی ها اختلاف هایی بینشون بود ولی اونقدرا بولد نشده بود تا جایی که دوجون به عنوان یه رقیب سرسخت ظاهر شد و پدربزرگه دقیقا دم مرگش گفت که میخاد جانشینی را روی شایستگی بذاره ، هرکسی دیگه ای باشه واقعا خشمگین میشه و فک میکنه در حقش بی انصافی شده ، شاید اگه از اول اینجوری میگفت انقد دشمنی بینشون به وجود نمی اومد تا جایی که بزنن همو بکشن ، فکرشو بکن پسر اولش تقریبا 50 ساله بود و یه پسر بزرگ داشت 40 ساله بهش گفتن تو جانشینی و پسرت هم بعد تو ، بعد یهو بگن نه . معلومه خون جلو چشاشو میگیره .من به همشونم حق میدادم راستش .

یون هیون وو
یون هیون وو

پول تنها چیزیکه جهان را تکون میده ، و نه تنها جهان بلکه روابط خونی را هم کات میکنه ، پدربزرگه خیلی به کمپانیی که ساخته بود اهمیت میداد و میگفت کسی باید جانشین بشه که بتونه پولساز باشه و شبیه من ، تنها نوه ای که شبیه ش بود و مغزش خوب کار میکرد دوجون بود . دوجون تا اخرین لحظه حتی زمانی که روانپریشی گرفته بود ازش محافظت کرد ولی دست اخر هیچی بهش نداد چون میگفت اون دلش برای من سوخته . عوضش پولای کثیفی که به اسم شرکت کاغذی گذاشته بود کنار رو بهش داد ، که دوجون ازشون استفاده نکرد . برای همین بود که اون اسناد و پولا بعد 20 سال دست هیون وو افتاده بود .

دوجون که کشته شد
دوجون که کشته شد

هیون وو
هیون وو

دوجون بعد از مرگ پدربزرگه با اینکه چیزی بهش نمیرسه ولی تو همون شرکت خودش با اطلاعاتی که از اینده داشت ، دوباره سرپا میشه و گندای کمپانی و عموشو می ریزه رو دایره و زمانی که داشت برای تحلیف رییس کمپانی شدنش میرفت با تصادف ساختگی کشته میشه . هیون وو یی که توی بدن دوجون 20 و خورده ای سال زندگی کرد و وقتی به هدف نهاییش رسیده بود ، بازم کشته میشه .دنیای بی رحم 😭😄

دوجون
دوجون

هیون وو بعد انتقام و زمان مرگش خودشو میبینه که راننده ماشین باربریه ، خودش با خودش روبه رو میشه .

هیون وو و دوجون که باهم روبه رو میشن
هیون وو و دوجون که باهم روبه رو میشن

اون تو بیمارستان ترکیه بهوش میاد و متوجه میشه در عرض یه هفته ، 20 سال به عنوان جین دوجون زندگی کرده .

هیون وو
هیون وو

الان میشه داستان را از اخر شروع کرد ، کی دوجون را که تو جوانی تونسته بود اونقد موفق باشه و نخبه را کشت ؟ و چرا هیونن وو تو بدن دوجون زنده شده بود ؟ راز این رابطه تو لحظه ای که دوجون یا هیون وو برای بار دوم میمیره نهفته بود .

هیونن وو وقتی برای کمپانی به عنوان راننده باربری کار میکرد توسط همون رییس حروم زاده به یه کار گمارده میشه بهش میگن برو فلان جاده اونجا وایسا ، وقتی ماشینو نگه داشته بود و رفته بود کنار تا تماس بگیره با رییسه که الان اینجام چیکار کنم ماشین دوجونی که داشت برای مراسم تحلیف میرفت از اونجا رد میشه و پشت ماشین هیونن وو استوپ میکنه ، کره ای ها گویا علاقه ای به اینکه اگه ماشین جلویی ایستاده اونا از کنار رد شن ندارن 😶😪🤣 همون حین یه کامیون از خدا بی خبر میاد و میزنه به ماشین دوجون و دوجون درجا میمیره ، هیون وو به رییسه میگه یکی مرده تو باعث شدی من غیرمستقیم تو مرگ کسی دست داشته باشم ولی رییسه میگه همینه که هستو و اگه نمیخای برو همون کارگری کن ، اینجوری میشه که هیونن وو بدبخت و بیچاره و دیپلمه که خانوادش به خاطر ورشکستگی کشور ، مثل خیلی دیگه از خانواده ها ، نابود شده بود ، عذاب وجدان رو سالها با خودش نگه میداره و ناچارا تو کار تو همون شرکت مشغول میشه و با اون درجات میرسه .

هیون وو در صحنه ی قتل
هیون وو در صحنه ی قتل

اینکه دوجون را بکشن دستور عمو بزرگه بود . هیوون وو چون شاهد قتل و رابطه ی غیرمستقیم با قتل دوجون داشتش ، تو بدن دوجون به دنیا اومد تا دوباره یادش بیاد که تو چه کاری دست داشته و انتقام خون پایمال شده ی دوجون گرفته شه . بعد از مرگ دوجون پرونده را سریع بستن و دیگه حرفی ازش به میون نیوردن ، پسر جوونی که اونقد زرنگ و خوب بود به خاطر جایگاه ریاست توسط عموش کشته شد درحالیکه هیشکی تقاص پس نداده بود . زندگیش واقعا تو هاله ای ابهام و غم انگیز بود . راستش من فک میکردم بعد اینکه تو بدن دوجون به دنیا میاد میره و هیون وو رو میاره زیردست خودش با اینکه کمکهای غیرمستقیم به خانوادش کرد ولی عجیب نی که این فکر به ذهنش نرسیده تا هیون وو رو بیاره زیردست خودش!؟ اینکه تو قتل کسی دست داشته باشی انقد بی اهمیته که یادت رفته بود!؟ چون تو ماشین رو نگه داشته بودی باعث شدی دوجون بمیره! چطور ممکنه همه ی وقایع ریز و درشت سالهای که زندگی کردی یادت باشه و همشو به کار ببندی تا پولدارتر بشی ولی یادت نباشه به خاطر پول و کار مناسب تو قتل دست داشتی ،چطور ممکنه به پدر و مادرت اهمیت بدی و حتی بخای کلی پول خرج کنی تا به خاطر شنیدن خطر تعدیل نیرو کارخونه مادرت نمیره ولی یه بارم نخای با خودت در زندگی الانت روبه رو شی!؟ راستش این جاشو زیاد دوس نداشتم و به نظرم به جای تمرکز زیاد روی سهام و بورس و شرکت میتونستن به این جزییات بپردازن .

از اون گذشته لاو لاین داستان با اینکه کم رنگ بود برای من زیاد اهمیتی نداشت . گرچه اون دید بدم نسبت به دختره از بین رفت ولی تو سریال تنها چیزی که بی اهمیت بود لاو لاین بود .

هیون وو /سنگ قبر دوجون
هیون وو /سنگ قبر دوجون

داستان دوجون در نوع خودش وقتی قسمت اخرو میبینی خیلی بی عدالتی و غم توش داره ، اینکه بالاخره قاتلش معلوم شد و کمپانی از جانشینی وراثتی در اومد ، خوب بود و میشه گفت انتقام کامل شدش ولی قسمت اخرو خیلی زود جمعش کردن و زیاد به دوجون واقعی پرداخته نشدش . خود هیونم وو به عنوان کسی که مصبب مرگ دوجون بود تقبیح نشد ، با اینکه متوجه شد دوجون ۲۰سال پیش اونجوری کشته شده دقیقا لحظه ی اخر اونم بدون هیچ ری اکشن قابل قبولی فایل ظبط شده مکالمه ی خودشو رییس حروم زادههرو زمانی که کنارجاده داشت خبر مرگ کسی که اون موقع نمیشناختمش رومیداد رو پخش کرد . ۲۰سال پیش چجوری بدون امکانات مکالمه تلفنی رو ظبط کرده بود !😵‍💫 تازه اونم تو دادگاهی که برای اختلاس هیون وو تشکیل شده یهو قتل دوجون رو پیش میکشن . و با قضیه ی قتل دوجون اختلاس هیون وو پاک میشه .

هیون وو وقتی داره تو دادگاه مکالمه رو پخش میکنه
هیون وو وقتی داره تو دادگاه مکالمه رو پخش میکنه

درکل سریال قشنگ و جذابی بود ، ولی خب وقتی بهش فک میکنی این ضعفا خودشونو نشون میدن . تو یه مقاله ای میخوندم داستان اصلی اینجوری بوده که دوجون زنده می مونه با دادستان ازدواج میکنه و میره تو اون صخره ای که بار اول کشتنش و گل میذاره و اینا ، بیننده ها خیلی هاشون از پایان راضی نبودن و میگفتن گول خوردن و چرا باید دوجون رو بکشن ، با اینحال سریال تو اخرین قسمت با ریت ۲۷ به پایان رسیده . که برای یه شبکه کابلی خیلی ریت خوبیه .

تولد دوباره در بدن یک پولدار
تولد دوباره در بدن یک پولدار

بازیگر نقش پدربزرگ خیلی قشنگ بازی کرد ، قسمتای اخر دلم براش سوخت که اونجوری شد کاش متنبه میشد ولی خب اونجوری شدنش هم یجورایی میشه گفت نتیجه ی اعمال خودش بود . متاسفانه با اینکه خودش خیلی درایت رییس بودنو داشت ولی هیچ کدوم از پسراش غیر از اون نامشروعه و دوجون به خودش نکشیده بودن . اینکه انقد زیاد پول داشته باشی و به طور مساوی بین بچهات تقسیم نکنی همیشه این اختلافات را تو خانواده ها داره ، پول متاسفانه خیلی مهمه و روابط خانوادگی را خیلی تحت شعاع قرار میده ، حتی اگه اون اسایش نسبی در زندگی رو هم نداشته باشی و پولت کم باشه ولی همونم به طور مساوی و با روی خوش و گشاده برای اهالی خونه خرج نکنی موجب اختلافات و کینه های درونی زیادی میشه ، حالا اگه رییس کمپانی باشی و مال و منالت انقد زیاد باشه دیگه خیلی شدتش بیشتره . در هرحال که بعد از مرگت اون مال و اموال میمونه برای باقی مونده ها ، پس بهتر نی تا زنده ای همرو بدی بهشون هرچند که اونا لیاقتش را نداشته باشن ، هرچی نباشه بچها و خانواده ات هستن ، تا زمانی که مردی یا مریضی اینجوری باهات رفتار نشه و بعدشم سر اختلاف بین ریاست همه ی کاشته هات و کمپانی عزیزت بر باد نره ؟!

هیون وو  و دوجون در کودکی
هیون وو و دوجون در کودکی

سونگ جونگ کی هم خیلی خوب بود ولی راستش تا قسمت 7 این مارمولک بازی هایی که داشت اصلا خوشم نمی اومد از کاراکترش ، اوایل وقتی تو خانواده ی جین به دنیا اومده بود و داشت بزرگ میشد یه مدلی مث ناظر بیرونی بود تو اون خانواده و همه رو به چشم تحقیر و مسخرگی میدید ولی وقتی رقابتش با پدربزرگه اشکارا شد رابطه شون حتی صمیمی تر شد و با اینکه رقیب بودن ولی خیلی باحال و عاطفی بود میونه شون .

سریال باحالی بود . خوشالم برای دیدن انتخابش کردم .


🍀  مطالب پیشنهادی 🍀 

💚  سریال کره ای بی خانمان  💚  سریال ایرانی برف بی صدا می بارد 💚  فیلم سینمایی موقعیت مهدی  💚 سریال ژاپنی روزها 💚 سریال کره ای ایدل مقدس 💚 فیلم سینمایی غریب 💚سریال کره ای رویارویی یا دوست پسر 💚سریال کره ای وکیل طلاق 💚سریال کره ای توطئه در دربار 💚