دارم با خودم فک میکنم ایا کتاب وزن رازها کتابیه که باهاش میشه تو تاریخ سفر کرد ؟ اگه بخام از بعد تاریخی به کتاب نگاه کنم خب یه برحه از تاریخ ژاپن را روایت میکنه که بمب های "پسر کوچک "مرد چاق "را رو سر شهرای ژاپن انداختن . البته که از نظر منم حقش بود گرچه امروز ژاپن یکی از کشورهای موردعلاقمه چه از نظر فرهنگی چه اجتماعی چه نویسنده ها و کتاب و انیمیشن ها و حتی گاهی فیلم ها و سریال هاش . البته که قرار نی درمورد اینکه کی حقش بوده که بلاهایی سرش اومده صحبت کنم . قرار در مورد کتاب " وزن رازها " که یه ساله قرضش دادم به خواهر زادم ولی هنوزم پسش نفرستاده حرف بزنم . 🙄

موج بزرگ کاناگاوا
موج بزرگ کاناگاوا

کتاب در مورد یه خانواده ی ژاپنیه که تحت تاثیر اثرات جنگ ژاپن قرار گرفته و تاریخ خانوادشون به جنگ ژاپن گره خورده . قصه از جایی شروع میشه که مادر راوی میمیره و نامه ای ازش به جا میمونه که توش از رازهای خانوادگی بزرگی پرده برداشته . از همون ابتدای داستان به شدت جذاب و نفسگیر و خواندنی و هرچی بیشتر میخونین کنجکاوتر میشین و تا تمومش نکنین "البته که من اینجوری بودم " زمینش نمیذارین . یادمه زمانی که داشتم این کتاب رو میخوندم تو وضعیت روحی مناسبی نبودم ولی با خوندنش حالم کم کم بهتر شد و از وضعیت بغرنجی که توش بودم رها پیدا کردم . البته این به معنی که کتاب روانشناسیه و ایناس نیست ها . کتاب یه داستان جذاب و گیرا داره که شمارو با قصه و اتفاقاتی که برای شخصیت هاش می افته همراه میکنه و ذهنتون مشغول اون میشه و این خودش یه مداواس که از هزار تا کتاب روانشناسی زرد بهترتره . فقط خیلی ناراحتم که چرا اخرش بهمون نشون ندادن که برادرش این مدت چی شده بوده و چجوری زندگی کرده بوده واقعا خیلی کنجکاو بودم و دوس داشتم راجبه اون هم نوشته میشد و یه حس اینکه داستان نصفه مونده بهم دست میداد . انقد پیچیده بود داستان که بعضی موقعها همش گیج میشدم که عه برادره کدوم بود .گفت ؟! نگفت ؟! /

وسطای داستان حتی بیشترم شگفت زده شدم که فهمیدم در واقع راوی ریشه ی کره ای داره و از اینکه وقتی شیفته ی اسم کتاب شدم و خریدمش به خودم بالیدم انگار کتاب که توش ته مایه ای که از کره داشت به من میگفت بیا منو بخر بیا من کره ای هستم 😁😁😁

ترجمشم خیلی خوب بود . به شخصه برام کتابیه که میگفتم اگه ازش یه سریال در اد خیلی خوب میشه . به عنوان مثال "البته که این کتاب ژاپنیه و کره عمرا ازش سریال بسازه ، اما خب " شاید شنیده باشین سریال پاچینکو که عید خیلی معروف شده بود و از نتفلیکس هم پخش شده و لی مینهو نقش یکش بوده هم از روی کتاب پاچینکو ساخته شده و به نظرم اصلا جذاب نبود سریالش و فک کن بعد این همه سر و صدا و هزینه سریال نصفه ساخته شده بود 😶😑 و حتی از اونایی که کتاب رو خوندن پرسیدم شنیدم که کتابشم چشمگیر نبوده . اگه میشد از روی این کتاب یه سریال بسازن واقعا محشر میشد و حرص در بیار چون یه جاهاییش خیلی حرص در بیار بود . کتابیه که گاهی به یادش می افتم و به اتفاقات درونش فک میکنم مثلا میگم خب زنه میتونست این کارو بکنه . یا چه سرنوشت جالب و شگفت انگیزی . خلاصه که کتاب خوبی بود .

اینم یه تیکه از کتابه که من این جمله شو خیلی دوس داشتم البته که جمله های دوست داشتنیم زیاد بودن ولی چون کتاب در دسترسم نی به همین اکتفا میکنم :

"هیچ گونه آزادی ای وجودنداره.اینکه اجازه ی ابراز عقیده نداریم،بخاطر جنگ نیست.بلکه تفکری خطرناک اینجا حاکم است.مافقط بدنبال قدرتیم؛برای ازادی نیست که میجنگیم."

این جمله منو یاد وضعیت الانه کشورمون هم می ندازه واقعا کسی به دنبال ازادی نیست ، به دنبال قدرتن . واقعا از اینکه وضعیت کشورمون و ادماش و سطح دانش و فرهنگ و طرز فکرشون اینجوری به قهقرا رفته متاسفم . همه مردم دنیا بعد از انقلاب ها و جنگ هاشون پیشرفت کردن و حتی مردمش همگی واقفن که باید وطن پرست بود و خیلی چیزای دیگه متاسفانه این فقط مردم کشور ما هستن که به بهانه های واهی هر سری کارهایی میکنن که بیشتر و بیشتر اسم کشورمون رو در دنیا خراب میکنن . با خودم فک میکنم اون کره ای هایی که تو ورزشگاه بودن اون روز اونایی که گزارش تهیه میکردن و اونایی که راجبش مقاله نوشتن و تو سایت های خبرگذاری گذاشتن ، در مورد ایران چه فکری میکنن . واقعا خجالت اورده .


🍀  مطالب پیشنهادی 🍀

 

🍀سریال کره ای اسپانسر sponsor2022 🍀سریال کره ای اهنگ عاشقانه ی خیال انگیز 🍀  سریال کره ای شام دوستانه dinner mate  🍀 فیلم کره ای اسم من لو کی وان با بازی سونگ جونگ کی  🍀سریال کره ای پایان خوش من با بازی جانگ نارا  🍀سریال کره ای سقوط اضطراری عشق crash landing on you  🍀  دیالوگ از سریال کره ای گوبلین goblin 도깨비 🍀 سریال کره ای جنگ گوریو و خیتان 🍀 سریال کره ای دکتر اسلامپ  🍀 مصاحبه ی آی اِم IM با مجله ی allure 🍀  معرفی کتاب شمس و طغری 🍀 سریال کره ای وارث غیرممکن   🍀